Lucratul la negru

Traversăm această perioadă dificilă din era Coronavirus, unde lucratul de acasă a devenit esențial și indispensabil cam în orice industrie, însă această abordare datează din ultimii 10-15 ani în domeniul saloanelor de înfrumusețare și este, fără doar și poate, un subiect controversat pe care ne-am propus să-l detaliem mai pe larg în acest material.

Vizitând saloane în vederea colaborării cu Bio Sculpture am observat o lipsă acută de profesioniști în saloane. Astfel, în rândul deținătorilor de saloane a apărut un fel de paranoia că orice angajat poate pleca din salon cu clienții acasă. Nimic greșit până aici, pentru că exact asta s-a întâmplat în multe situații.

Greșeala majoră este că din cauza acestei migrări către lucrul în confortul casei, proprietarii de saloane au luat decizii care n-au făcut altceva decât să ofere și mai multe motive pentru ca un angajat să-și facă bagajul.

Frica de a nu pierde din venituri s-a manifestat în oferirea de salarii din ce în ce mai mici, manifestarea unei atitudini ostile și suspecte față de angajați, stabilirea unor cerințe exagerate care împovărează angajatul.

Din punctul nostru de vedere, aici este un cerc vicios care va afecta mai mult businessul decât angajatul. Pe termen lung, businessul și proprietarul de salon vor avea o lipsă tot mai acută de personal și venituri din ce în ce mai mici, pe când lucrătorul se va putea descurca și fără a avea un loc de muncă.

Pentru a putea face o schimbare considerabilă în acest domeniu, este nevoie ca proprietarii de saloane să înceapă să ofere avantaje pe care angajatul să fie tentat să le ia în considerare. Asta include și oferirea acelui salariu care pare imposibil de oferit.

De ce să facă proprietarii schimbarea? Pentru că lucrătorul are meseria în mână și este în măsură să-și caute sau să-și aleagă locul. Iar cel mai simplu pentru el este să lucreze acasă.

Acum, că am lămurit în curtea cui se află mingea pentru a genera o schimbare, trebuie să trecem în revistă și de ce nu-și permit proprietarii să ofere acele salarii pe care le cer angajații: lipsa clienților! Această lipsă a clienților este o minge de foc pe care fiecare o aruncă repede la celălalt. Nimeni nu-și asumă responsabilitatea deși de vină este, din nou, proprietarul.

De cele mai multe ori, a aduce un nou angajat înseamnă să lucreze cu un alt brand, cu alte instrumente, tehnici și timpi diferiți și prețuri din ce în ce mai scăzute pentru a justifica sau înlesni schimbarea. Schimbarea direcției unui departament dintr-un salon în funcție de manichiuristă îi oferă acesteia puterea de a crește sau de a distruge un business. De cele mai multe ori, să-l distrugă.

Știm că este foarte ușor sa deschizi un salon dar mai știm și că un proprietar implicat în toate aspectele businessului său îi garantează succesul.

Din experiența pe care o avem cu Bio Sculpture prin saloane, am tras concluzia că majoritatea proprietarilor de saloane lasă angajatul să decidă dacă i-ar plăcea să lucreze cu Bio Sculpture. Aceasta este cea mai catastrofală mișcare pe care un om de business o poate face. Asta ne face să credem că, de fapt, creierul businessului nu este proprietarul/managerul ci lucrătorul.

De partea lucrătorului am descoperit că există însă o frică, normală și naturală credem noi, de a garanta că o investiție financiară a proprietarului va genera vânzări sau venituri. Dacă businessul nu are clienți și nu produce, proprietarul este circumspect în privința angajatului și consideră că din cauza lui nu produce salonul iar asta se va reflecta în comportamentul său față de angajat. Ce se întâmplă atunci? Lucrătorul își ia meseria și se mută cu tot cu clienți pe masa din bucătărie, acolo unde nu există niciun fel de presiune din exterior.

Încurajăm fiecare persoană care își dorește să plece la drum pe propriile puteri să-și deschidă propria afacere, însă nu încurajăm desfășurarea activității într-o încăpere improvizată în propriul apartament. Atât clientele, cât și persoanele care apelează la astfel de practici, ar trebui să fie conștiente de riscuri, să-și asume întregul proces și să-și dorească să se ridice la cele mai înalte standarde pentru ca acest domeniu să-și păstreze frumusețea, calitatea și unicitatea.

Pe lângă faptul că a activa în industria înfrumusețării înseamnă profesionalism, devii și o persoană care are grijă de sănătatea clienților, dar și consultant, antreprenor și cineva pe care oamenii îl urmăresc, îl admiră și au încredere în practicile lui, în produsele și brandurile folosite. Acesta este motivul pentru care Bio Sculpture, lider pe piața internațională, se vinde doar profesioniștilor care prestează în saloane – tocmai pentru a nu susține munca la negru și practicile necorespunzătoare. „Calitate înainte de cantitate” este motto-ul nostru.

Cerințele clientelei pentru servicii realizate acasă pot părea convenabile din anumite puncte de vedere, însă problema are rădăcini mai adânci pe termen lung. Vorbim despre reglementarea muncii de acasă, evitarea taxelor și contribuțiilor la stat, despre calitatea produselor folosite, despre igienă și sterilizare (vezi articolul aici – https://bio-sculpture.ro/sterilizarea-tot-ce-trebuie-sa-stii/), despre susținerea micilor antreprenori și a afacerilor locale și, nu în ultimul rând, despre standarde și așteptări.

Etica brandului nostru în privința acestui domeniu este susținută prin politici de vânzare, implementare, educare și susținere constantă a clienților noștri, saloane, dar și a lucrătorilor care livrează servicii marca Bio Sculpture. Cum facem asta?

Garantăm, în primul rând, deținătorului de salon că produsele Bio Gel (gama profesională de la Bio Sculpture) nu vor fi niciodată vândute celor care practică această meserie acasă. Oferim astfel un plus de încredere și dovada fermă că ne dorim ca domeniu să prospere. Suntem singurul brand din România care are această politică de susținere a afacerilor legitime și conforme standardelor.

Primul pas pentru a începe colaborarea cu noi presupune achiziția unui kit Bio Gel. Link către pagină aici https://bio-sculpture.ro/categorie/bio-gel/kit-uri-bio-gel/ Achiziționarea unui kit inițial validează ideea că pentru a introduce un serviciu nou și diferit, trebuie ca lucrătorul să aibă pe masa de lucru tot ce îi este necesar, dacă își dorește să ofere servicii premium.

După achiziția inițială, lucrătorul participă la un curs de introducere pentru ca rezultatele la masa de manichiură să fie exemplare. În domeniul nostru rezultatele garantează succesul. Cursul se poate ține și 1 la 1, la sediul nostru sau la tine în salon. Mai multe detalii despre curs și cui se adresează, aici https://bio-sculpture.ro/training/

Ulterior cursului suntem permanent în strânsă legătură cu noul salon partener Bio Sculpture, promovându-l pe site-ul nostru dar și pe platformele de Social Media și Google. Lucrătorul va păși în comunitatea Bio Sculpture și își va reîmprospăta cunoștințele și tehnica de lucru pe măsură ce evoluează. Ne dorim să creștem alături de partenerii noștri, deținătorii de saloane și lucrătorii, căci știm cu certitudine că doar astfel putem să susținem activ acest domeniu al frumosului.

Fiecare alegere pe care o facem este pentru a oferi un exemplu de integritate. Tu ce exemplu dai?

HEALTHY | ETHICAL | PROFESSIONAL

Shopping Cart