Te-ai întrebat vreodată care sunt secretele unui business reușit în industria îngrijirii personale și a manichiurii? Știm deja că răspunsul este da!
Astăzi ne axăm pe acest subiect și pentru că am primit o serie de cereri din partea voastră prin intermediul cărora ni s-a sugerat să compunem un articol pe această temă și care să cuprindă aspectele cheie și esențiale prin care tu să poți construi cât mai bine identitatea și succesul business-ului tău.
Ne dorim să evidențiem acele detalii care fac diferența când vine vorba de construirea unui business iar asta cu scopul rezultatelor pozitive și fericite pentru că ne dorim ca nivelul de profesionalism în România să continue să crească.
Aveți mai jos câteva sugestii despre cum puteți îmbunătăți activitatea și ce este esențial pentru un plan inteligent de business.
1. Curățenia
Curățenia este unul dintre cele mai importante aspecte ale unui salon de înfrumusețare indiferent de ce servicii oferă. Dacă nu oferi asta, în primul rând, vei da de probleme și nici un portofoliu mare de clienți nu o să ai.
Așa că, cel mai bine, te asiguri din timp că ai toate condițiile necesare bunei desfășurări pentru echipa ta și că pui la dispoziția clientelor tale cele mai sigure condiții de desfășurare. Fii sigură că salonul tău strălucește de curățenie, că toate instrumentele sunt sterilizate corespunzător, că baia este fără pată și că toate produsele, sticluțele, lămpile sunt curate cât să-ți faci freza în ele!
Garantat vei avea un business de succes dacă pornești de la premiza că un salon de înfrumusețare ar trebui să fie dincolo de orice un loc steril!
Nu uita! Am vorbit într-un articolul anterior pe blog despre sterilizare și tot ce trebuie să știi despre ea. Citește aici
2. Atmosfera
Curios, nu? Curios cum poate atmosfera unui spațiu să contureze starea de spirit a celor care calcă pragul. Este primul aspect cu care ia contact clientul și cel care completează serviciile pe care le pui la dispoziție.
Salonul reprezintă locul de relaxare pentru multe dintre noi, așa că poți să oferi o notă caldă printr-o muzică potrivită, poți plusa pe eficiența luminilor și poți crea o atmosferă unică, reviste sau cărți pentru ca așteptarea să fie mai ușoară, poți miza pe parfumuri sau uleiuri esențiale care sunt pline de atu-uri când vine vorba de starea de spirit, și, nu în ultimul rând, asigură-te că pui la dispoziția clientelor tale setul complet de întâmpinare, cafea, apă, poate și ceva dulce, cum ar fi un fursec sau o bomboană. Lucrurile mici fac diferența.
Atmosfera este de multe ori dictată și de neînțelegerile dintre angajați sau angajați și management. Clientele salonului nu ar trebui să fie niciodată părtașe la ce se întâmplă în spatele ușilor închise. Femeile își doresc să evadeze din stresul de zi cu zi și să își dedice timp micilor plăceri. Din fericire s-au reorientat în ultimii ani către servicii de tip experiență iar așteptările lor au crescut exponențial. Dovada clară este călătoria lor din salon în salon până când își găsesc locul și omul potrivit și vor rămâne loiale câtă vreme lucrurile nu se schimbă decât în bine!
Nu uita! Atenția la detalii îți va ușura munca de promovare iar energia potrivită îți va atrage clientele pe care ți le dorești!
3. Alegerea corectă a produselor folosite în salon
Întotdeauna sunt lucruri pe care le poți faci mai bine ca să ai succes însă alegerea produselor Bio Sculpture ar fi primul care ar face diferența între tine și concurenții tăi de business!
Dacă îți dorești ca salonul tău să fie locul unde clientele tale vin la sigur atunci importanța produselor folosite este indiscutabilă! Oricât de bun tehnician ai fi dacă nu ai instrumentul muncii de o calitate superioară, rezultatele pe care le vei oferi te vor poziția la nivelul competitorilor tăi. Ceea ce nu e rău însă se poate și mai bine și singurul lucru pe care ar trebui să-l schimbi este produsul! Dacă îți dorești ca prețurile serviciilor tale să fie mai mari însă concurența promovează prețuri din ce în ce mai mici pentru același servicii/produse, atunci ce-ți rămâne de făcut este să te poziționezi deasupra tuturor folosind produse de calitate premium care te vor ajuta să oferi servicii high-end.
Înțelegem frica de a investi mai mult în produse premium însă doar așa te vei putea diferenția de concurență, vei avea o productivitate mai bună, profituri mai mari, o retenție mai bună a clienților, o recurență mai bună (frecvență cu care aceștia revin la salonul tău) și o fidelizare a clienților de la prima vizită.
Întotdeauna vor fi femei care caută excepționalul și vor fi dispuse să plătească oricât pentru sănătatea și fericirea lor cum întotdeauna vor fi oameni de business care nu vor putea întâmpina nevoile clientelor din cauza fricilor care-i țin captivi. Nu fi unul dintre ei, schimbă-ți mindset-ul și abundența o să vina peste tine!
Nu uita! Business-ul este oglinda perfectă a omului care-l conduce!
4. Echipa
În toate cărțile de specialitate vei descoperi că cel mai incomensurabil asset al unui business este angajatul. În servicii de genul celor pe care noi le prestăm, omul potrivit și fericit îți va aduce câștiguri colosale. Construiește-ți o echipă de oameni loiali în care să investești constant și vei avea garanția unui business profitabil pe termen lung. Mediul în care aceștia lucrează îți dictează afacerea. Degeaba ai un spațiu impecabil, mobilier scump, produse de calitate, prețuri mari dacă angajatul tău este nefericit. Regândește-ți relația cu fiecare în parte, vezi unde-ți sunt greșelile și încearcă să nu le mai repeți, învață să asculți cu atenție ce îți transmite fiecare angajat fără să reacționezi, ia-ți timp să te gândești la fiecare situație în parte și abia apoi ia decizii în funcție de nevoile ambelor părți.
Angajatul tău este cel care intră în contact cu clienții tăi și este responsabilitatea ta ca angajator să-i creezi mediul proprice pentru ca el să se dezvolte profesional dar și personal dacă îți dorești rezultate!
Știai că?
Oamenii își doresc lideri care să îi asculte cu adevărat, să îi respecte și să-i aprecieze atunci când au rezultate bune! Se prea poate ca o mărire de salariu să nu salveze o situație așa că ascultă cu atenție ce-ți transmit oamenii din echipa ta.
5. Mediul online
Vremurile tehnologiei de ultimă oră pe care le trăim ne ajută să fim cât mai vizibili, iar această informație poate deveni un element important și de maximă utilitate pentru salonul tău.
Te poți folosi de toate canalele de comunicare și promovare existente pentru ca business-ul tău să fie cât mai vizibil în spațiul online. Folosește-te de conținut de calitate, imagini la rezoluție bună și pe teme stabilite, interacționează cu publicul tău și expune-ți afacerea în online cât mai bine și cât mai original. Construiește o identitate proprie și vei fi recunoscut de toată lumea.
Folosește-te de Facebook și Instagram și comunică cât mai deschis cu publicul tău. Nu ești în online, nu exiști!
Sfaturile noastre:
Fii cât mai autentică, învinge-ți fricile, empatizează cu oamenii din echipa ta și potențează-le calitățile, consultă-te cu oameni de la care ai ce învăța, citește cât mai mult despre subiectele care te pasionează, lărgește-ți orizonturile, visează și apoi acționează în acord cu intuiția ta și vei fi în siguranță!